1 Ocak 2008 Salı

Başhoroz köyü sakinlerinden İsa TEMUR beyefendi askerlik görevini tamamladıktan sonra çok sevdiği köyünden iş gereği ayrılmak zorunda kaldı. Bir türlü köy özlemini zihninden,kalbinden atamadı. Anlattığına göre bazen işe giderken, bazen piknik yaparken veya uykuya dalacakken aklına gelen dizeleri şu şekide satırlara işlemiş:

ÖZLEDİM

Yüksekçe bir yerden köyüme baktım
Efkara gelipte sigara yaktım
Şehir hayatından usandım bıktım
Tandırı, ocağı,külü özledim.

Sulu dere,kör pınarı,derin gölü,
Baş pınarı,kan oğlu,uzunlu yolu,
Hangisini sayam muhidim dolu,
Dağları taşları, yolu özledim.

Güneyde mezarlık, güneyde bağlar,
Köyümün durumu içimi dağlar,
Ölenden nasihat almamış sağlar,
Hayır öğütleyen kulu özledim.

Satırın kuyusu,bağların ardı,
Güllü dağı saklar tilkiyi kurdu,
Herkesin evinde arısı vardı,
Kovayı sepeti balı özledim.

Göllerinde yüzer kulaç atardım,
Akar sulsrında balık tutardım,
Tek söğüdün gölgesinde yatardım,
Ağacı,yaprağı, dalı özledim.

Bal olurdu çiçeğinden,gülünden,
Harmana giderdim tozlu yolundan,
Bahçe bostan sulanırdı gölünden,
Çağlayan suyunu,seli özlediim.

Çekilmiyor artık işin zahmeti,
Mevlam az veriyor gayri rahmeti,
Dinlenirdi büyülerin sohbti,
Nasihat verecek dili özledim.

Ebeyi dedeyi ana babayı,
Samanı, tezeğiyakan sobayı,
Anadut dirgen,atkı,yabayı,
Kazmayı, küreği,beli özledim.

Koyunla kuzunun karışmasını,
Okulda çocukların yarışmasını,
Bayramda küslern barışmasını,
Saygıyla öpülen eli özledim.

İbrahim,Mustafa,Fazıl Hacıyı,
Unuttu zannetmen FATMAbacıyı,
Hep beraber çektik derdi acıyı,
Şefkatle sarılan kolu özledim.

Felahiye yolu içinden geçer,
Köyümden ayrı kalmışım naçar,
Acep ekinlere girdimi biçer,
Unutamam bizim eli özledim.

Yozgat Boğazlıyan Başhoroz Köyü,
Cesurdur insanı, asildir soyu,
Buz gibi akar Ağa Pınar suyu,
Havayı yeşili, gülü özledim. derleyen: SALİH ULUSOY.

Hiç yorum yok: